Adelaide Arts Festival in Australië. Een goed voorbeeld hoe CRM wordt toegepast bij festivalmarketing. De problemen die hier moesten worden opgelost waren de gescheiden databases die beide apart werden bijgehouden door de sales- en marketingmedewerkers. En de integratie met het losstaande financiele systeem. Daarnaast moest ook de database met persoonsgegevens worden opgeschoont.
Een van de belangrijkste voordelen die werd bereikt door de systeemintegratie was dat sponsercommitment kon worden gecontroleerd. Maar ook dat het mogelijk werd dat er op effectieve wijze werd gecommuniceerd met de 'vrienden van het festival'. Kortom: verhogen van de loyaliteit en de inkomsten.
Een van de belangrijkste voordelen die werd bereikt door de systeemintegratie was dat sponsercommitment kon worden gecontroleerd. Maar ook dat het mogelijk werd dat er op effectieve wijze werd gecommuniceerd met de 'vrienden van het festival'. Kortom: verhogen van de loyaliteit en de inkomsten.
The solution
The Festival recruited business systems integrator, C.P. Moore, to provide a solution which would meet three main requirements. In order to keep its sponsorship pipeline fully fuelled, the Festival has a programme of communication with 200-300 different companies during a year. It needed a single, central database of contacts that could contain a complete history of communications and responses – entered and accessed by anyone across the organisation to enable a coordinated approach. Bron: Sagebusiness
Reacties
Een reactie posten