New Music Seminar - De toekomst van de muziekindustrie

Het programma van "New Music Seminar" in New York op 19-21 in July. http://www.newmusicseminar.com/
There are millions of artists with MySpace pages
How can you become one of the few hundred each year that rise from the obscurity zone to become successful?


The old record business is over
Album sales are down 60% since 2000, radio is breaking less new music than ever in history. Record companies are signing fewer and fewer new artists and artist development budgets continue to shrink.
A new music business is rising from its ashes.
We are entering the greatest era of opportunity in history.
You can take advantage of this opportunity if you know the secrets.



In three days at the New Music Seminar you will learn:
1. The secret to leaving your millions of competitors in the dust
2. How to turn your music dreams into reality
3. A whole new way to see the music business that will give you opportunities you never knew existed
4. Simple strategies to build your touring business
5. The newest technologies and techniques to market yourself and manage your business

Een nieuwe ontwikkeling
Interessant is deze video met Madonna tijdens de "New Music Seminar" van 1984. In een discussie waarin John Oats (Hall & Oats), Madonna en James Brown aan deelnemen, komt de nieuwe ontwikkeling van video's op tevee ter sprake.

Madonna ziet dat jongeren nu eenmaal TV kijken en dat het een manier is om ze benaderen. John Oats is niet tevreden over deze ontwikkeling. Hij wil muziek maken en niet acteren. Het antwoordt van Madonna kon niet uitblijven. Dat was in 1984!

Reacties